Nu har hösten kommit....

... då kan det behövas lite tröjor. Jag har provat att göra en huvtröja.




Ganska nöjd för att vara första. Mönstret är från förra nummret av Ottobre. Men jag har gjort om det lite. Gjorde inte den vändbar utan satte muddar i armarna och midjan. Fodrade den med brun fleece.  Storleken är 110 men lite tycker jag. Grabben har 98/104 och den passade perfekt nu.
Ap och lejon tyg från Jny design, mudd från tygaffären i Deje, brun fleece från panduro och interlock i huvan från Jofotex. Se om vi kan få en bild när grabben har den på sig ikväll, får muta med något.....




Ett par byxor till lill tjejen, storlek 74. Mönstret är eget. Tyg, lite kraftigare, är från Ohlssons tyger i Karlstad. Byxan är fodrad med fleece från Panduro. Min sambo tyckte tyget var hemskt, men jag tycker det blev ganska läckert.




En tröja till, samma som den i förra inlägget bara annan färg.

Nu ska jag snart sätta saxen i landskaps tyget som kom från Jofotex igår.  Passa på nu när lillan sover.

Ha en trevlig dag alla!!!

Kommentarer
Postat av: fia

Ja gillert!!

2009-09-30 @ 15:56:15
Postat av: em

Oooh, jag älskade den översta tröjan, jättefin verkligen!=)

Fin blogg o många fina saker för övrigt också=)

2009-10-12 @ 23:36:01
URL: http://glasfjarilen.blogg.se/
Postat av: Anna

Ett tips bara... fota plaggen med en "lugnare" bakgrund. Dom gör sig bättre då!

2009-10-20 @ 19:01:35
URL: http://annasofia79.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0