Min första ....

.....riktiga mössa.




En mössa till lilla grabben har jag gjort men han är på dagis så lill tjejen fick vara modell. Tyg från Jofotex fodrad med fleece från panduro. Mönstret hittade jag på en sy blogg, http://www.kokalal.blogspot.com/ Det var inte alls svårt. Storleken är 3-7 år.

Ett set som jag gjort...




Moln tyg från jny i Åre. Velour från Ohlssons tyger, mudd från stoff & still. Storlek 56, byxorna har jag ritad själv och body är från mönster jag köpt från Jofotex. 

Nu tänkte jag hinna sy en mössa till stora grabben innan de kommer hem.

Ha en bra dag!!!

Maria


Kommentarer
Postat av: Maria Folkesson

Hej! Pelles syster Maria här. Tänkte höra om man kan beställa & köpa dina fina barnkläder? De kläderna Pelle köpte som min lilla Clara fick var hur gulliga som helst! Och komplimangerna har haglat när hon haft dem på sig. Senast var det BVC-sköterskan som tyckte de var så fina. Kan du inte maila mig i så fall!?

Ha det gott!

/ Maria

2009-11-19 @ 08:54:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0